Kleven strevar, men overlever på Hurtigrute-hjelp

Kleven Verft taper framleis pengar, men held seg flytande takka vere hjelp frå Hurtigruten. Med eit årsresultatet på minus 450 millionar kroner i fjor har selskapet tapt 850 millionar kroner dei siste tre åra.

Kleven Verft har taper framleis pengar, og framtida er uviss når det siste av dei to hurtigruteskipa verftet har til bygging, er leverte mot slutten av 2019. Foto: Halvard Alvik / NTB scanpix / NPK 

Næringsliv

– Vi kan ikkje halde fram med å tape pengar. Vi er nøydde til å gjere ein snuoperasjon, seier finansdirektør Ola Beinnes Fosse i Kleven Verft til Dagens Næringsliv (DN).

Fire skip er under bygging ved verftet i Ulsteinvik på Sunnmøre, to ekspedisjonscruiseskip for Hurtigruten og to offshoreskip for Maersk Supply Service, men ingen av desse kjem til å gi overskot, ifølgje Fosse. Etter at verftet har levert det siste hurtigruteskipet seint neste år, er ordreboka tom.

Hurtigruten gjekk før sommaren inn som eineeigar i verftet og skaut samtidig inn frisk kapital på 600 millionar kroner for å sikre ferdigstillinga av dei to ekspedisjonsskipa reiarlaget har bestilt. Kva som skjer når desse skipa er leverte, er uvisst, seier Fosse.

– Akkurat no handlar det om å byggje opp igjen tilliten til bankar og aksjonærar, noko vi oppnår ved å byggje og levere skipa i tråd med oppdaterte planar. På eitt eller anna tidspunkt er vi avhengige av å få på plass nye kontraktar, seier finansdirektøren.

For Hurtigruten var underskotet i 2017 som forventa, ifølgje kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten.

– Verftet har det siste året gått gjennom to restruktureringar, og vi har no fått på plass eit nytt styre som vi ventar vil gjere sitt til å forbetre drifta ved verftet, seier Bjørnflaten til DN.